Isnin, 1 Oktober 2012

Sudah Ketentuannya..




                    Dalam kehidupan, ada cerita disebalik permulaan dan ada pula cerita disebalik pengakhiran. Sebenarnya ak tak pandai nak berpuitis.Tapi sikit tu boleh laa kan.=) Aku cuma cakap apa yang ada dalam fikiran aku.Apa yang aku alami dan apa yang aku nampak dalam kehidupan seharian aku.

                    Setiap yang datang pasti akan pergi.Walau pahit macam manapun dugaan tu kita mesti teruskan hidup. Sabar adalah perjuangan paling penting dalam hidup kita. Itu sebab jika seseorang itu tinggalkan kita ataupun pergi meninggalkan dunia yang leka ini maka kita mesti redha dengan ketentuannya. Bila kita redha, banyak perkara Allah tu beri ujian kepada kita. Maka dia turunkan rahmat buat mereka yang bersabar.

                   Banyak perkara yang Allah tu turunkan rahmat buat kita. Contohnya, Allah tu berikan kita rezeki, kasih sayang, cinta dan lain2. Maka sebab itulah sebelum berterima kasih dengan manusia kita kene ucap berterima kasih dulu dengan Allah. Sebab dia yang memelihara. Jika kita ingat die, insyaallah die akan ingat kita.

                  Jika seseorang itu pergi meninggalkan kita, anggaplah ini juge ujian darinye untuk tebus kesalahan kita yang lalu melalui pelbagai ujian atau titisan air mata. Setiap orang dugaannye lain2 dan hatinya merasa lain2. Kita tidak mengetahui tetapi Allah itu maha mengetahui...

::sesungguhnya yang burok itu dtg dri sye sendri.

                   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan